Egy autó kiválasztásában sokszor döntenek szubjektív, érzelmi, használati szempontok, de egy cégautó esetében leggyakrabban a döntő érv, hogy ténylegesen mennyi az autó teljes fenntartási költsége (TCO). Ebben pedig a bérlet verhetetlen. Nézzük, miért:
- A nettó bérleti díj 100%-ban költségként leírható, ezzel csökken a cég adóalapja.
- A bérleti díj ÁFA tartalma személyutó esetén is visszaigényelhető a jogszabállyal összhangban (50%-100%).
- A cég hitelképességétől függően akár 0% önerővel is köthető bérleti szerződés.
- A bérleti díj a finanszírozáson kívül a fenntartási költségeket is (szerviz, gumiabroncs, adók, biztosítások, segélyszolgálat, stb.) tartalmazza bérlő igényei szerint, így fenti előnyök ezekre is élnek, más finanszírozási termékekkel ellentétben.
- A bérleti díj számításának alapja a nettó beszerzési érték és valós piaci maradványérték, így alacsonyabb a finanszírozott összeg, ezáltal jelentősen csökken a havi fizetendő díj.
- Bérbeadó flottavásárlóként az átlagosnál jóval magasabb kedvezményt tudunk elérni mind az autó beszerzési ára, a szervizdíjak, valamint a gumiabroncsok esetében – és ezeket a kedvezményeket a bérlő javára érvényesítjük a díjakban.
- Szerződés-, és rendeltetésszerű használat végén nincs a futamidő végén elszámolás a gépjármű értékén és a szerviz költségeken.
- A bérelt gépjármű a bérbeadó könyveiben kerül aktiválásra, így a bérlő számára ez mérlegen kívüli tétel lesz. Nem a bérlő számolja el az értékcsökkenést, javulnak a hitelképességet tükröző mutatói. A cégautó nem kerül a bérlő könyveibe, a bérleti díjakat a bérlő az igénybe vett szolgáltatások között, vagyis költségként számolja el. A gépjárművásárláshoz nem kell hitelt felvenni, nem kell a vállalkozás forrásait tárgyi eszközökben tartani.